.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
میرغضب های مازندران
وزير جهاد كشاورزي در مراسم توديع و معارفه روساي پيشين و جديد سازمان جهاد كشاورزي مازندران در ساري گفت: طي دستورالعملي به دانشگاه جامع علمي كاربردي ابلاغ ... وی بالحنی خندان ازمدیران منابع طبیعی ساری و ...
میرغضب های مازندران

وزير جهاد كشاورزي از تاسيس هنرستان كشاورزي در روستاهاي كشور خبر داد و گفت:تاسيس هنرستان كشاورزي در روستاها از سياست‌هاي مهم دولت نهم براي توسعه اين بخش از اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز "محمدرضا اسكندري" در مراسم توديع و معارفه روساي پيشين و جديد سازمان جهاد كشاورزي مازندران در ساري افزود : وزارت جهاد كشاورزي در حال مذاكره با وزارت آموزش و پرورش است تا هرچه زودتر اين هنرستانهادر روستاهاي كشور داير شود.

 وي كه در جمع مديران ، روسا و كاركنان سازمان جهاد كشاورزي مازندران سخن مي‌گفت اظهار داشت: طي دستورالعملي به دانشگاه جامع علمي كاربردي ابلاغ شده تافرزندان روستايي بدون كنكور وارد دانشگاه‌ها شوند. وي از درآمد ‪ ۶۶‬هزار ميليارد ريالي محصولات بخش كشاورزي در كشور خبر داد و گفت :هم اكنون توليدات انواع محصولات كشاورزي از مرز يكصد ميليون تن در سال گذشته است.

 وزير جهاد كشاورزي افزود: به رغم اين مقدار توليد هنوز نيازهاي داخلي كشور به طور كامل تامين نمي‌شود و بخشي از نيازها در بخش محصولات كشاورزي از خارج تامين مي‌شود. به گفته وزير جهاد كشاورزي اگر از دانش و فاوري روز استفاده بشود با توجه به ظرفيت‌هاي موجود، سالانه‌حداقل ‪ ۳۰۰‬ميليون تن انواع محصولات كشاورزي قابل توليداست.

 وي در بخش ديگر از سخنانش به صادرات محصولات كشاورزي اشاره كرد و گفت: در زمان حاضر صادرات انواع محصولات كشاورزي از مرز دو ميليارد دلار فراتر رفته است. وي ميزان رشد صادرات محصولات كشاورزي سال قبل نسبت به سال ‪ ۸۴‬را حدود ‪۲۲‬ درصد عنوان كرد و گفت: به همان تناسب در ارزش محصولات نيز رشد چشمگيري حاصل شده است.

وزير جهاد كشاورزي، استان مازندران را به عنوان قطب كشاورزي در ايران ذكر كرد و افزود: براي رسيدن به اهداف عاليه در بخش‌هاي توليدات و صادرات ضمن به كارگيري متخصصين فني و نيزاستفاده از فناوري و دانش، بيش از گذشته بايد تلاش همگاني براي ارتقاي سطح كشاورزي شود. وي اضافه كرد: درمازندران ازاستعدادهاي بالقوه موجود و مواهب الهي آنطور كه شايسته و بايسته استفاده نشده است و در واقع در زمينه توسعه اقتصادي به نسبت ساير استانها عقب مانده است.

وي تصريح كرد: متاسفانه شركت‌هاي تعاوني روستايي نتواسته‌اند وظايف خود را در ارائه تسهيلات به كشاورزان بخوبي انجام دهند و اين امر سبب شده تا زيان‌هاي زيادي به بخش كشاورزي و نيز توليدكنندگان وارد شود.

وي گفت: با ساماندهي و ارائه تسهيلات بانكي مي‌توان شركت‌هاي تعاوني را با هدف حمايت و كمك به توسعه كشاورزي ياري كرد.

وي در خصوص تسهيلات بانك كشاورزي به كشاورزان گفت : بانك كشاورزي كه متولي تسهيلات بانكي به كشاورزان است بايد با كشاورزان مدارا كند و در شرايط بحراني به كشاورزان فشار وارد نكند.

وي كشاورزان را خوش‌حساب‌ترين مشتريان بانك عنوان كرد و افزود: توصيه وزارت جهاد كشاورزي به بانك كشاورزي اين است كه با كشاورزان مدارا كند و در پرداخت اقساط فرصت بدهد.

حاشیه ها:
یکی ازسخرانان جلسه اعلام کردسبزی که درمازندران بسته ای100تومان است درکشورهای همسایه 2000000تومان قیمت دارد. وزیرجهادکشاورزی بالحنی خندان ازمدیران منابع طبیعی ساری ونوشهربعنوان میرغضبهای مازندران نام برد.

درپایان جلسه وزیرجهادکشاورزی حدودیکساعت پاسخگوی کشاورزانی بودکه مشکلات خویش رامطرح میکردند.

 اسکندری باتعریف ازتوان اجرایی خادم رئیس سابق سازمان مازندران گفت: ازنامبرده درتهران ودرموقعیتی هم سطح یابالاترازموقعیت فعلی استفاده خواهدکرد.

 هیچ یک ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی دراین جلسه حضورنداشتنددرحالیکه سه تن ازنمایندگان این استان درمجلس شورای اسلامی ازاعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.